7 אסטרגיות שיווקיות מנצחות: איך לקדם עסק ולהשאיר אבק למתחרים

המציאות הכלכלית במדינת ישראל הפכה מורכבת מאוד בחודשים אחרונים. השינויים והתמורות בדרך שבה עסקים מספקים שירותים ללקוחות היא עצומה. אנו מבחינים ביותר ויותר עסקים שקיבלו החלטה אסטרטגית להעביר את ערוצי הפעילות שלהם לאון ליין, לעדכן את המוצרים והשירותים שהם מעניקים ללקוחות, ולתפעל באופן שוטף את העסק.

בתוך כך, עסקים נדרשים לבחור באסטרטגיית פעילות שתאפשר להם לבלוט מעל המתחרים, ולהגדיל את החשיפה של לקוחות ומתעניינים פוטנציאליים לנכסים הדיגיטליים של העסק.

במאמר הזה ננסה לסקור 7 מן האסטרטגיות שיכולים עסקים לאמץ, כדי לממש יעדים אלו.

אסטרטגיה ראשונה: ניהול קהילה

מקומן של קהילות ממוקדות בנישות ספציפיות הלך ותפס חלק מרכזי בדרך הפעילות של עסקים רבים. ניהול קהילה משמעותו יצירת מתווה פעילות שבו לקוחות ומתעניינים יכולים לקבל ערך מוסף ומענה לסוגיות שונות, באמצעות חכמת ההמונים. קהילות נבדלות זו מזו באמצעים הדיגיטליים שבאמצעותם הם מנוהלות, בכללי הפרסום והשיווק הישיר במסגרת הפעילות בהן, בחלק שלוקחים על עצמם מנהלי הקהילות בקביעת התכנים השונים ועוד.

עם זאת, ישנה הסכמה על כך שמטרתן הראשונית של קהילות היא גיוס של דעת הקהל באמצעות מתן ערך מוסף אמיתי.

אסטרטגיה שניה: יצירת אסטרטגיית תוכן

עסקים רבים בוחרים להבליט את עצמם מעל המתחרים באמצעות פרסום תדיר של תכנים מעמיקים ובעלי ערך בנכסים הדיגיטליים שלהם. לא מעט עסקים כאלו בוחרים לנהל בלוג מקצועי, שסוקר מגמות וטרנדים בתחום שבו הם מתמחים. לשיווק באמצעות תוכן בעל ערך ישנה חשיבות גדולה ברכישת האמון של קהל המתעניינים, להפיכת בית העסק לבר סמכות ואוטוריטה בתחומו, בשכנוע מתעניינים שבית העסק הוא המקום למצוא בו פתרונות לסוגיות שונות העולות בתחום וביצירת תזכורת תדירה לכך שבית העסק קיים ופועל בתחום. 

אסטרטגיה שלישית: ניהול כנסים בזום

ישנם עסקים שהשכילו לבצע את השינויים הדרושים, ולהחליף את הכנסים ההמוניים וההרצאות אותן פוקדים אנשים רבים, בקיום שיחות וידאו והרצאות על גבי תשתיות דיגיטליות, כדוגמת זום. להרצאה המועברת באמצעות זום ישנם לא מעט יתרונות עבור העסק, בין היתר בשל העובדה שהוא יכול לחסוך באופן משמעותי בעלויות, להצליח ולייצר הקלטה של ההרצאה לשימוש עתידי, וכן בשכנוע קהל יעד שנמצא רחוק גאוגרפית לקחת חלק בהרצאה. עוד סיבה שעסקים לא מעטים בוחרים בזום כפלטפורמה להעברת ידע היא העובדה שהדרישה מן הלקוח במקרה זה היא מינימלית: הוא לא נדרש לכתת רגליו ולמצוא חניה, ויכול להשתתף בהרצאה גם כשהוא בבית, ספון מתחת לשמיכה.

אסטרטגיה רביעית: ניהול ערוץ וידאו

יוטיוב הפכה לערוץ פופולרי מאוד בקרב בעלי עסקים המספקים שירותים או מוצרים שישנה חשיבות בהמחשה ויזואלית שלהם. ערוץ וידאו שבנוי היטב יכול לספק לא מעט ערך לקהל הלקוחות, בפרט, באמצעות יצירת סרטוני הדרכה לשימוש במוצר, המחשת התועלות מן השימוש בו, וגם סקירת הדרך שבאמצעותה ניתן לתקן ולתפעל תקלות שונות. 

אסטרטגיה חמישית: קידום אורגני

שיפור הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש היא תורה בפני עצמה. אולם, עסקים שיבחרו באסטרטגיה זאת לאורך זמן, ישקיעו את המשאבים הדרושים ובפרט ידאגו לתוכן איכותי, ביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש, שיפור חווית המשתמש, והפקדה על פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, יוכלו ליהנות מטראפיק איכותי שיזרום לאתר ללא תשלום נוסף, משיפור הסמכות של בית העסק, ומיצירת נכס דיגיטלי מניב שיוכל לייצר בעתיד לידים איכותיים, ואפשר יהיה למכור או להשכיר אותו לכל דורש. למידע נוסף על קידום אורגני.

אסטרטגיה שישית: מעבר לשירותי און ליין והזמנות

עסקים רבים למדו בתקופת המשבר שמעבר של פעילות העסק לזירת האונליין יוכל לייצר להם לא מעט יתרונות: הפעילות הזאת חשופה פחות לסיכונים סביבתיים, יכולה לאפשר מדידה וטיוב תדירים של תהליכי העבודה, לייעל את ניהול המלאי בעסק, לפתוח את העסק לשווקים וקהלים חדשים, ועוד.

כמו כן, בתקופה שבה העסקים המתחרים עוברים גם הם לשווק חלק מן המוצרים והשירותים שלהם ברשת, מתבצע הלכה למעשה חינוך של הצרכנים לעשות שימוש בערוצים הדיגיטליים שהעסק מספק על מנת לקבל שירותים שונים. מדובר, אם כן, בהזדמנות שיכולה לאפשר לעסק לצמוח בו בזמן שהוא מצמצם עלויות בצורה ניכרת.

אסטרטגיה שביעית: שיווק במייל

פעילות השיווק במייל, על אף היותה שיטה ותיקה למדי, נחשבת ובצדק לאחת מן השיטות האפקטיביות להגיע לקהל היעד בדיוק בזמן שהוא עשוי להיות קשוב למסרים שיווקיים. ערוץ המייל הינו ערוץ שניתן למדוד, לנטר, ולהתאים באופן פרסונלי ללקוח על פי סטטוס האינטרקציה שלו עם מסרים קודמים שקיבל.

בניגוד למודעות שאליהן נחשף הלקוח הפוטנציאלי בערוצי המדיה השונים, כאשר רמת הקשב שלו לא גבוהה, והוא מוצף במגוון גדול של מודעות ופרסומות, הרי שלרוב עובר הגולש על תיבת הדואר שלו בזמני פעילות שבהם הקשב שלו לתכנים מעמיקים גדול יותר.

זאת ועוד, ערוץ המייל מאפשר לעסקים לבצע חלק ניכר מפעילות השיווק באופן אוטומטי, ולערב את גורמי המכירות לאחר שהלקוח בשל יותר לבצע עסקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן