בניית תוכנית שיווק שנתית

בניית תוכנית שיווק שנתית הוא אחד התהליכים החשובים ביותר להצלחת העסק.

אני ממליצה ללקוחותיי להתחיל כל שנת עסקים עם תוכנית עבודה מגובשת .

ללא תוכנית שיווק שנתית מוגדרת וברורה לכל מנהלי ועובדי העסק, קשה מאוד להתנהל וכמעט בלתי אפשרי להתפתח ולצמוח. בניית תכנית שיווק שנתית הוא תהליך של פוקוס עסקי, "שמפרק את כול האבנים" ובונה אותן מחדש, באופן מיטיבי שהולם את המטרות והיעדים. התהליך מבוסס על ידע ונסיון כאשר לתהליך מטרה אחת בלבד. לבנות עסק צומח.

לא מתכננים ולא שורדים

מחקרים שבחנו שרידות של עסקים בישראל מראים שרק 30% מהעסקים שורדים חמש שנים ויותר (9 מתוך 10 עסקים שהוקמו בשנת 2017 נסגרו!!!). כששואלים בעלי עסקים מדוע העסק שלהם לא שרד 45% מדווחים "שנפלו" על שיווק, או יותר נכון על העדר אסטרטגיה שיווקית והעדר תכנית שיווק שנתית.

שני החסמים מרכזיים העומדים בפני עסקים קטנים ובינוניים בארץ הם:

1. הגעה ללקוחות וגיוסם

2. התמודדות עם המתחרים.

לבעלי עסקים רבים, שלא שרדו, היו רעיונות גדולים והם נתנו שירותים מצוינים, אז מה קרה? לפחות 45% מהם לא הצליחו להציג את המוצר שלהם לשוק. הם לא הגיעו אל הלקוחות הפוטנציאלים שלהם כי לא היה להם פוקוס עסקי ותכנית עבודה – לא הייתה להם תכנית שיווק שנתית.

בניית תוכנית שיווק שנתית היא תהליך מובנה

ועליה לכלול מספר מרכיבים אשר הופכים אותה לאפקטיבית עבור החברה. לא תמיד ניתן לבנות תוכנית שיווקית שנתית באופן עצמאי, במיוחד כאשר מדובר בעסק קטן או בינוני, ולכן רבים בוחרים להיעזר ביועץ חיצוני מומחה בתחום השיווק.

בתהליך בניית תוכנית שיווק שנתית חשוב לכלול את המרכיבים: תכנון מהלכים שיווקיים הכוללים מהלכי מכירה וקידום מכירות, תכנית פרסום ותקשורת שיווקית, תקציב שיווק, ועוד. על מנת לבנות את המרכיבים האלו יש לבצע מחקר ואפיון של קהל היעד, זירת הפעילות ושל המתחרים הקיימים בשוק.

בנוסף, חשוב לכלול בעת בניית תוכנית שיווק שנתית ניתוח של החוזקות וחולשות של העסק, הזדמנויות ואיומים בזירת הפעילות. בנוסף, התוכנית צריכה לכלול אסטרטגיה שיווקית ברורה אשר לפיה החברה תפעל בשנה הקרובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonאפשר להתקשר! דילוג לתוכן